Punaisen Ristin #SPRTakeover valtaa yritysten ja yhteisöjen verkkosivut

Yritykset ja yhdistykset voivat osallistua Nälkäpäivä-keräykseen tarjoamalla verkkosivunsa Punaisen Ristin käyttöön. #SPRTakeover ja Nälkäpäivän lipaskeräys järjestetään 20.–22.9.

Nälkäpäivään voi osallistua myös näin:
  • Tee yrityslahjoitus tilaamalla lasku haluamallesi lahjoitussummalle.
  • Perusta yrityksellesi oma nettikeräys tai kerää lahjoituksia SPR:n nettilippaaseen.
  • Tilaa perinteinen keräyslipas yrityksesi tiloihin tai lähetä työntekijät kaupungille keräämään. Tarvikkeet ja ohjeet saat piiritoimistoista.
  • Kannusta henkilökuntaa lahjoittamaan MobilePay:lla ja Pivolla numeroon 1001.

Punaisen Ristin #SPRTakeover-kampanjaan osallistuvien yritysten verkkosivuilla vierailevat näkevät ilmoituksen, jossa heille tarjotaan mahdollisuutta osallistua Nälkäpäivä-keräykseen. Kävijä voi tehdä lahjoituksen tai jatkaa osallistumatta alun perin hakemalleen sivustolle.

- Asiakkaita voi "häiritä" hyvän asian merkeissä. #SPRTakeover tarjoaa mahdollisuuden lahjoittaa katastrofirahastoon. Juuri nyt apua tarvitsevat erityisesti lähes miljoona ihmistä, jotka ovat paenneet Myanmarista Bangladeshiin väkivallan vuoksi, sanoo Punaisen Ristin varainhankintajohtaja John Ekelund.

Nälkäpäivä-lahjoituksilla autetaan myös Suomessa. Niillä koulutetaan henkisen tuen vapaaehtoisia ja autetaan äkillisten onnettomuuksien, kuten tulipalojen uhreja.

Viime vuonna #SPRTakeoveriin osallistui yli 140 yritystä ja se tavoitti noin puoli miljoonaa katsojaa. Mukana olivat mm. Alma Media, Elisa, Finlayson, Foreca, Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen, Stockmann, DNA ja Valio.

#SPRTakeover on kannanotto inhimillisyyden puolesta – tule mukaan!

Nälkäpäivä on tunnettu katukeräyksestä, jossa voi lahjoittaa käteistä keräyslippaaseen. Katukeräys on edelleen merkittävä osa Nälkäpäivää, mutta käteisen käytön vähentyessä rinnalle on tullut muita lahjoittamisen tapoja.

- #SPRTakeover on helppo ja vaivaton tapa osallistua. Lisäksi se on kannanotto inhimillisyyden puolesta sekä näkyvä tapa osoittaa yhteiskuntavastuuta asiakkaille ja muille sidosryhmille, sanoo projektipäällikkö Eeva Arrajoki.

#SPRTakeoveriin voivat osallistua kaikki verkkosivuja ylläpitävät yritykset ja yhteisöt. Oman verkkosivun valjastaminen osaksi Nälkäpäivää on yksinkertaista.

Ilmoita yrityksesi mukaan 

Ohjeet ja tarvittavat työkalut

Kampanjat